" انتخابات مجلس" ، "خالص سازی" و رد صلاحیت های گسترده

Entekhabat-Iran
انقلاب اسلامی در هجرت: نظام استبدادی ولایت مطلقه فقیه حاکم بر ایران که با کودتا علیه جمهوریت و اصول آن، استقلال و آزادی بر میزان عدالت اجتماعی استقرار یافت، بنا بر قاعده، روش تقسیم و حذف را تا انحلال ادامه خواهد داد. بنا بر گزارشها بسیاری از نامزدهای "نمایندگی" مجلس شورای اسلامی از جمله تعداد قابل توجهی از نمایندگان کنونی مجلس که آنرا " انقلابی" ترین مجلس خوانده بودند رد صلاحیت شده اند. این خالص سازی و تصفیه به " خودیهای" سابق که مسئولیت هایی در پاکسازی‌ها، بازسازی‌ها، گزینش‌ها، جبهه‌ها، دانشگاه‌ها داشتند هم رسیده است.
به گزارش ایسنا،غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس در تذکری با بیان اینکه «اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست»، اظهار کرد: موضوعی که در بحث انتخابات است، ۲۸ درصد از نامزد‌ها اعم از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی نتوانستند از هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت بگیرند.
غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۲۳ آبان صحن مجلس در تذکری با بیان اینکه «اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست»، اظهار کرد: موضوعی که در بحث انتخابات است، ۲۸ درصد از نامزد‌ها اعم از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی نتوانستند از هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت بگیرند؛ البته کار اگر بر مبنای قانون باشد کسی اعتراضی ندارد.
به نوشته ایسنا، وی گفت: تبصره ماده ۶۰ و همچنین ماده ۶۱ که چند ماه قبل تصویب کردیم رعایت نشده است؛ در این تبصره آمده که رد صلاحیت‌ها باید مستند به مدارک معتبر باشد؛ اعضا و روسای هیئت‌های اجرایی موظفند که مستندات لازم را به افرادی که رد صلاحیت شدند بدهند تا آن‌ها بتوانند اعتراض کنند و دلایل و مستندات در رد آن‌ها را ارائه دهند
مسعود پزشکیان "نماینده" کنونی مجلس که رد صلاحیت شده است به اعتماد گفت: بندی که مبتنی بر آن ردصلاحیت شدم، بند ۲ ماده ۳۱ است که در حقیقت عدم التزام عملی به نظام است. من در پاکسازی‌ها، بازسازی‌ها، گزینش‌ها، جبهه‌ها، دانشگاه‌ها و... حضور داشتم. مسوول بودم، رییس بیمارستان بودم، رییس دانشگاه شدم، معاون وزیر شدم، وزیر شدم، سال‌ها نماینده بودم و... اگر ما عملا به این نظام خدمت نکرده‌ایم، خوب است کسانی که خدمت کرده‌اند معرفی شوند تا ببینیم چه کسانی هستند! راستش خیلی به من برخورد.
با فشار دوستان امروز اعتراضم را ثبت کردم تا آقایان بدانند نظام برای آن‌ها نیست، بلکه برای مردم است. گشتند و گشتند علیه ما چیزی پیدا نکردند، گفتند «فلانی نظام را قبول ندارد!»


در این رابطه