بیانیۀ دانشجویان ۶ دانشگاه بزرگ: مقاومت در برابر سلطه‌ گری بی‌ حد و حصر ضروری‌ تر از هر زمانی به نظر می‌ رسد

Daneshjou-Jonbesh-1ایران وایر: دانشجویان ۶ دانشگاه بزرگ ایران با انتشار بیانیه‌ای خواهان مقاومت در برابر «سلطه‌گری بی حد و حصر» دستگاه سرکوب نظام جمهوری اسلامی شدند.

این بیانیه توسط شماری از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی (ملی)، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، اصفهان و یزد  و به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو منتشر شده است.

این دانشجویان در بیانیه خود با اشاره به آنچه بر دانشگاه‌های ایران بعد از «قیام ژینا» گذشته است نوشته‌اند: «اکنون که دستگاه سرکوب با مداخله حداکثری در فضای دانشگاه به دنبال خاموش‌کردن صدای جنبش دانشجویی است؛ مقاومت در برابر این سلطه‌ گری بی‌حد و حصر که حذف تشکل‌های دانشجویی و عَلَم‌ کردن آیین‌ نام ه‌های انضباطیِ ضد دانشگاهی فقط جلوه‌ هایی از آن است؛ ضروری‌تر از هر زمانی به نظر می‌ رسد».

دانشجویان ۶ دانشگاه ایران همچنین به «آلوده کردن فضای دانشگاه به نیروهای نیابتی‌‌ و انقلاب فرهنگی دائمی» اشاره کردند و خطاب به حکومت نوشتند: «نمایندگان شما را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارزشی برای حضور جلادانی که دستشان آلوده به خون آزادی‌ خواهان است؛ قائل نیستیم.»

آنان بار دیگر خطاب به حکومت تأکید کردند که دانشجویان «تا روز رهایی از هر نوع ستم حاکم بر دانشگاه و جامعه» هیچگونه سازشی از خود نشان نداده و «خار چشم استبداد» باقی خواهند ماند.

دانشجویان ۶ دانشگاه ایران همچنین راهکارهای دیگری را برای «تداوم فعالیت و حیات» صنفی خود پیشنهاد کرده‌اند.

«تمرکز بر فعالیت‌های غیرعلنی، تشکیل شبکه‌های دانشجویی، انتشار نشریات (با مجوز یا بی‌مجوز) و یادداشت‌ های تحلیلی مطابق شرایط، ایجاد فضاهای امن برای روایت و تخیل فردا، گفتگوی جمعی در دانشکده‌ ها و در میان شبکه‌ های کوچک امن با محوریت تحلیل وضع موجود، ارسال بیانیه‌ ها و نامه‌ ها، استفاده از رسانه‌ های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ های فضای مجازی»، از این راه‌ کارهاست.

در پایان بیانیه این ۶ دانشگاه ایران آمده است: «گروه‌ های صنفی معلمان، کارگران و… سابقه فعالیت و شبکه‌ سازی طولانی‌ ای در ایران دارند و ارتباط و همکاری با آنها می‌ت واند هماهنگی میان دانشگاه، اصناف و خیابان را تقویت کند».