۹۹ نفر از کارکنان سازمان ملل، در غزه کشته شده‌اند/ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل شرایط غزه را «کابوس» خواند

Turk-Volker

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که اقدام اسرائیل در مجازات جمعی غیرنظامیان فلسطینی و مجبور کردن آنها به ترک خانه‌های خود و همچنین قساوت حماس در حمله روز هفتم اکتبر به اسرائیل و تداوم گروگان‌گیری، جزو جنایات جنگی محسوب می‌شوند.
فولکر ترک که در گذرگاه مرزی رفح حضور یافته بود روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «این‌ها مسبب کابوس کنونی هستند.» وی همچنین پس از آن در قاهره گفت: «ما به پرتگاه سقوط کرده‌ایم. این شرایط نمی‌تواند ادامه بیابد.»
فولکر ترک گفت که حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید رعایت شود تا بتوان به غیرنظامیان کمک کرد و به جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه که ناامیدانه منتظر کمک هستند، یاری رساند.
وی افزود که دفتر حقوق بشر سازمان ملل در روزهای اخیر گزارش‌هایی درباره یک یتیم‌خانه در شمال غزه با ۳۰۰ کودک دریافت کرده است که به کمک فوری نیاز دارند، اما ارتباطات قطع شده و دسترسی به آنها هم غیرممکن است.
۹۹ نفر از کارکنان سازمان ملل، در غزه کشته شده‌اند
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت، شمار کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) که در غزه کشته شده‌اند به ۹۹ نفر رسیده است.
آخرین آمار کشته‌شدگان سازمان ملل در غزه چند ساعت پس از آن اعلام شد که فیلیپه لازارینی، رئیس اونروا، در سوگ آنها نوشت.
آقای لازارینی در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، نوشت: «ما بدون آنها هرگز مثل قبل نخواهیم بود. بار دیگر به خاطر انسانیت خواستار آتش‌بس هستم.»

منبع: رادیو فردا