جنگ غزه؛ در اثر حمله اسرائیل۲۰نفر در نزدیکی بیمارستان خان یونس کشته شدند/ سه سرباز دیگر اسرائیلی کشته شدند

Ghazze-Bombaran

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ده‌ها تن در حمله روز چهارشنبه اسرائیلی به نزدیکی بیمارستان الامل در خان یونس کشته شدند.
از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است گزارش داد که دست‌کم ۲۰ نفر در این حملات هوایی کشته شدند.
همزمان ارتش اسرائیل از کشته شدن سه سرباز خود در نبردهای روز گذشته در نوار غزه خبر داد و شمار سربازان کشته شده از آغاز حمله زمینی به ۱۶۷ نفر رسید.
این سه سرباز ۲۲ ساله، ۲۴ ساله و ۳۲ ساله بودند.
گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با نتانیاهو: «خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی پایان یابد»
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، «نگرانی عمیق» خود را نسبت به «تلفات بسیار سنگین غیرنظامیان و وضعیت اضطراری مردم غیرنظامی غزه» ابراز کرد.
طبق گزارش الیزه، ماکرون از «ضرورت حفاظت از غیرنظامیان» توسط اسرائیل و «فوریت ارائه کمک‌های لازم به مردم غزه» سخن گفته است.
ماکرون همچنین بر لزوم تلاش برای برقراری آتش‌بس پایدار با کمک همه شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.
ماکرون گفت که فرانسه در روزهای آینده با اردن برای انجام عملیات بشردوستانه در غزه همکاری می‌کند.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین به نتانیاهو گفت که آزادی همه گروگان‌ها از جمله سه شهروند فرانسوی اولویت این کشور است.
نتانیاهو نیز آخرین اطلاعات درباره «تلاش اسرائیل برای آزادی گروگان‌ها» را در اختیار ماکرون قرار داد و از رئیس جمهوری فرانسه خواست تا به فعالیت برای آزادی آن‌ها ادامه دهد.
ماکرون همچنین بر پایان خشونت شهرک‌نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی تاکید کرد و گفت که هرگونه پروژه شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری رود اردن راه حل دو دولتی را تهدید می‌کند.»
دو استرالیایی در حمله اسرائیل به جنوب لبنان کشته شدند
سرپرست وزارت امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه گفت که دو شهروند استرالیا در حمله هوایی اسرائیل به لبنان کشته شدند.
مارک دریفوس گفت که ابراهیم بزی و برادرش علی بزی در حمله هوایی روز سه‌شنبه در شهر بنت جبل در جنوب لبنان کشته شدند.
شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که ابراهیم بزی اخیرا از سیدنی وارد لبنان شده بود تا شروق حمود، همسر لبنانی خود را به استرالیا ببرد. خانم حمود که اخیرا ویزای استرالیا را دریافت کرده بود نیز در این حمله کشته شد.
جسد آن‌ها در سه تابوتی که با پرچم حزب‌الله پوشانده شده بود قرار گرفت. سرپرست وزارت خارجه استرالیا گفت که در حال بررسی ادعای حزب‌الله مبنی بر عضویت علی بزی در این گروه است. کانبرا همچنین تصریح کرده که با دولت اسرائیل در این باره در «تماس» است ولی به جزئیات بیشتری از محتوای تماس‌های برقرار شده بعد از کشته‌شدن این دو تن اشاره نکرده است.

با این حال دریفوس به خبرنگاران گفت: «حزب‌الله لبنان طبق قوانین استرالیا یک سازمان تروریستی است و همکاری و حمایت هر استرالیایی با آن جرم است.»
وی افزود که درباره درگیری فعلی، استرالیا همیشه خواستار حفاظت از جان غیرنظامیان بوده است و ما به‌طور مکرر نگرانی‌های خود را درباره خطر گسترش این درگیری مطرح کرده‌ایم.
وی افزود: «ما با کشورهایی که در منطقه نفوذ دارند برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری‌ها کار می‌کنیم و به همین دلیل است که به استرالیایی‌ها توصیه می‌کنیم به لبنان سفر نکنند.»

منبع: یورونیوز