حمله مأموران "حراست" به خانم های بی روسری در دانشگاه بهشتی و تحریم ٢ روزۀ کلاس ها توسط دانشجویان

Daneshgah-Beheshti-1صدای آمریکا: در پی «حمله نیروهای حراست» به کتابخانه و کلاس درس دانشکده روانشناسی در دانشگاه بهشتی، دانشجویان این دانشکده اعلام کردند که از حضور در کلاس‌ های درس در روزهای سه‌شنبه ۳۰ آبان و چهارشنبه ۱ آذر خودداری می‌کنند.

بنا بر اخبار منتشرشده در کانال‌های خبررسانی دانشجویان، مأموران حراست و افرادی که «صورت خود را پوشانده بودند» روز دوشنبه ۲۹ آبان با حمله به کتابخانه و کلاس‌های درس دانشکده روانشناسی اقدام به ضبط کارت دانشجویی دخترانی کرده‌ اند که مقنعه از سرشان افتاده بود.

دانشجویان این دانشکده در بیانیه‌ ای که در کانال تلگرامی «شوراهای صنفی دانشجویان کشور» منتشر شده، این رویداد را «یکی از زشت‌ ترین روز های دوره تحصیل خود» و موجب به‌خطر انداختن «حق امنیت دانشجویان» دانسته‌ اند.

معترضان در بخشی از این بیانیه، چنین اقداماتی را موجب «تعطیلی فضای آموزشی و پژوهشی دانشکده» و « کاهش درک و تعامل میان دین باوران و سایر اعضای جامعه دانشگاهی» خوانده‌ اند.

در این بیانیه تأکید شده است که «همه‌ دانشجویان مسئولند تا در برابر چنین زخمی با یکدیگر همدلی نشان دهند و متحد شوند».

بر پایه گزارش کانال تلگرامی «خبرنامه امیرکبیر»، مأموران حراست علاوه بر دانشکده روانشناسی به کلاس‌ های درس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بهشتی هم حمله‌ ور شدند.

بنابر این گزارش، استاد یکی از کلاس‌ هایی که دانشجویان در آن حجاب اجباری نداشته‌ اند نیز مورد بازخواست نیروهای حراست قرار گرفته است.

به تازگی هم «تشکل مستقل دانشجویان پیشرو» گزارش داده بود که در روز ۱۷ آبان یک دانشجوی زن در دانشگاه آزاد مرکز سوهانک به بهانه رعایت نکردن حجاب اجباری مورد حمله حراست قرار گرفته بود.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور نیز به تازگی در بیانیه‌ ای با عنوان «جولان گزمه‌ های حجاب اجباری در دانشگاه» از افزایش احضار دانشجویان به کمیته‌ های انضباطی خبر داده و «این میزان برخورد» با دانشجویان حتی در مقایسه با دوران اوج اعتراضات سال گذشته را «بی‌ سابقه» توصیف کرده بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران، حسین سلامی، در مهرماه سال جاری ادعا کرد که «دشمنان»، دانشگاه را به عنوان «نقطه تمرکز تمام تلاش‌ های خود» برای «تحریف ذهن‌ ها، تسخیر قلب‌ ها، تسلط بر فضای اندیشه و تفکر و باورهای جوانان ما» در نظر گرفته‌ اند.