ادامه موج پلمب کافه‌ها؛ توقیف ۵۰۰ خودرو در اسلامشهر به خاطر عدم رعایت حجاب

plombe maghazehha

در ادامه پلمب واحدهای صنفی، چندین کافه‌ و کتابفروشی در تهران، مشهد، تبریز و دیگر شهرهای ایران به دلیل رعایت نشدن حجاب اجباری پلمب شدند.

همزمان یک مقام انتظامی اسلامشهر از پلمب «۱۲۱ واحد صنفی» و توقیف بیش از ۵۰۰ خودرو در این شهر به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری خبر داد.

این در حالی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی و چند رسانه در ایران نیز در چند روز اخیر از افزایش حضور حجاب‌بان‌ها در ایستگاه‌های مترو در تهران و فیلمبرداری از مسافران با کمک نیروهای فراجا با هدف اعمال حجاب اجباری گزارش داده‌اند.

محمدعلی راستگو، جانشین فرمانده انتظامی اسلام‌شهر، با اشاره به پلمب ۱۲۱ واحد صنفی به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری در این شهر، گفت که این پلمب‌ها در جریان اجرای «طرح ناظر» انجام شده است.

راستگو شمار واحدهای صنفی که از ابتدای سال جاری در اسلامشهر مورد بازرسی قرار گرفته‌اند را ۱۵ هزار واحد اعلام کرد و افزود که از ۸۹۸ واحد صنفی به دلیل «عدم رعایت حجاب و ارزش‌های اسلامی» تعهد گرفته شده و ۱۲۱ واحد صنفی نیز «پلمب» شده است.

این مقام فرماندهی انتظامی اسلامشهر همچنین گفت که برای ۳۳ واحد صنفی این شهر نیز به اتهام «تکرار» عدم رعایت حجاب اجباری «پرونده قضایی» تشکیل شده است.

به گفته محمدعلی راستگو، نیروهای انتظامی اسلامشهر طی ماه‌های گذشته «۱۴ هزار پیامک عدم رعایت حجاب توسط سرنشینان» برای خودروها ارسال کرده‌اند.

آقای راستگو همچنین از «توقیف» دست‌کم ۵۱۷ خودرو به اتهام عدم رعایت حجاب اجباری در اسلامشهر خبر داد و اضافه کرد که برای ۸۰ تن از مالکان خودروها نیز به اتهام «تکرار» عدم رعایت حجاب اجباری، «پرونده قضایی» تشکیل شده است.

برخورد فرماندهی انتظامی اسلامشهر با «عدم رعایت حجاب اجباری» حتی به صفحه‌های مجازی نیز گسترش یافته و به گفته محمدعلی راستگو نیروهای انتظامی در این شهر دست‌کم با مدیران «شش صفحه مجازی پربازدید» برخورد کرده‌اند.

در استان البرز نیز علی سلیمانی، فرمانده انتظامی ساوجبلاغ گفت که نیروهای نظارت بر اماکن عمومی در جریان «طرح امنیت اجتماعی» پس از بازدید از ۱۲ کافه و رستوران‌ سنتی در روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، ۹ واحد از این کافه‌ها و رستوران‌های سنتی را پلمب کردند.

همزمان اکبر قاسمی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان سمنان از پلمب ۲۳ واحد صنفی در شهر سمنان به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری خبر داد و گفت که این پلمب‌ها در جریان اجرای «طرح مبارزه با مظاهر علنی فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی» و به خاطر «عدم رعایت شئونات اسلامی» انجام شده است.

در استان اصفهان نیز مرتضی هادیان، فرمانده انتظامی فلاورجان، روز جمعه ۲۶ آبان گفت که نیروهای تحت امرش دو باغ رستوران و چهار آرایشگاه زنانه در این شهر به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری و تحت عنوان «طرح امنیت اجتماعی» پلمب کردند.

ادامه موج پلمب کافه‌ها و کتابفروشی‌ها

موج پلمب کافه‌ها همچنان ادامه دارد و در شهر مشهد که طی ماه‌های اخیر بسیاری از کافه‌ها به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری پلمب شده‌اند، نیروهای فرماندهی انتظامی روز سه‌شنبه اقدام به پلمب «کافه گوریلا » کردند که به تازگی افتتاح شده بود.

کافه لاوندر در طرقبه و کافه اسپاخو در بلوار خیام مشهد نیز از روز سه‌شنبه ۲۳ آبان به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری پلمب شده‌اند.

این درحالی است که «کافه بختیار» در شهر تبریز نیز ۲۰ آبان ماه توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی به خاطر «عدم رعایت حجاب اجباری» پلمب شده است.

از سوی دیگر در ادامه «پلمب کتابفروشی‌ها» به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری «کتابفروشی فرهنگان قریب» نیز روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه «پلمب» شد.

این کتابفروشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «فرهنگان قریب پلمب شد، مثلِ خیلی جاهای دیگری که این روزها خبرِ پلمب شدن‌شان به گوش‌تان می‌خورد. تنها تفاوت این بود که ما در روزی پلمب شدیم که نخستین روز هفته‌ کتاب بود.»

مدیریت این کتابفروشی با بیان اینکه تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا مدت این پلمب کوتاه باشد، همزمان عنوان کرد که نمی‌داند این پلمب «تا کی» ادامه خواهد یافت.

در بخشی از پست اینستاگرامی کتابفروشی فرهنگان قریب تاکید شده که «روزهای سختی» است اما «ما به فردا باور داریم، همان فردایی که روزِ ماست و آن روز، روشن است.»

موج سرباز زدن زنان از حجاب اجباری که پس از جان باختن مهسا(ژینا) امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد و با آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» اوج گرفت.

پلمب اماکن صنفی، تجاری، فروشگاه‌ها، مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، اماکن تجاری، اداری، و شرکت‌های اینترنتی از جمله اقداماتی است که دستگاه‌های حکومتی برای وادار کردن زنان به سر کردن روسری به اجرا گذاشته‌اند.

منبع: رادیو فردا